web 2.0

۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

پیشنهادی به هموطنان خارج از کشور

این روزها اخبار نگران کننده ای از زندانیان سیاسی به گوش میرسد  و همه از خود میپرسند که برای نجات جان این عزیزان چه باید کرد . مهمترین کاری که ما میتوانیم بکنیم پخش گشترده اخبار مربوط به اعتصاب غذای این زندانیان در خارج از کشور است . این میتواند جلوی ضایع شدن حقوق این زندانیان را بگیرد مانند کاری که برای خانم آشتیانی شد و اعتراضات گسترده بین المللی تا به امروز جان او را نجات داده است اما متاسفانه تمام توجهات رسانه های بین المللی در مورد نقض حقوق بشر در ایران به خانم آشتیانی جلب شده است . شاید هم یکی از دلایلی که جمهوری اسلامی با نشان دادن اعترافات خانم آشتیانی به این اعتراضات دامن میزند همین باشد که نه تنها رسانه های بین المللی بلکه افکار عمومی داخلی را نیز معطوف به ایشان کرده تا از زندانیان سیاسی غافل بمانیم.

امروز هوطنان در خارج از کشور وظیفه دشواری بر عهده دارند فعالین سیاسی در داخل به نوبه خود و در حد توان به امر اطلاعرسانی و آگاهی بخشی در سطح جامه میپردازند حالا نوبت دوستان در خارج است که برای زندانیان سیاسی داخل دست به کاری عملی بزنند برای این منظور  ابتدا باید  با برگزاری کمپین ها و پخش بروشور ها و اعلامیه هایی در شهرهای مختلف جهان و و درنقاط پر رفت و آمد و فرستادن اخبار مربوط به زندانیان سیاسی به رسانه های بین المللی توجه عموم را جلب کرده و سپس با جلب حمایت افراد سر شناس و محبوب با انتشار نامه خواستار ازادی زندانیان سیاسی شویم .
در قدم اول کاری که به ذهن من میرسد گذاشتن روزشمار اعتصاب غذا در نقاط پر رفت و امد در شهر های معروف دنیا است مثلا جلوی ساز مان ملل در نیویورک و یا در میدان برج ایفل در پاریس و جلوی پارلمان انگلیس در لندن.
روز شمار اعتصاب غذا به این صورت است که با از عکسهای زندانیان سیاسی یک تابلوی بزرگ درست میکنیم وسپس در کنار ان از زمان شروع به اعتصاب غذای هر یک تعدا روز هایی را که از اعتصاب غذای ایشان گذشته است مینویسیم و هر روز به آن می افزاییم همچنین با درست کردن بروشورهایی از وضع زندانیان سیاسی و دلایل به زندان رفتن ایشان عابرینی را که از محل میگذرند از اوضاع ایران اگاه میکنیم.
مضیت این روش این است که نیاز به یک نظاهرات گسترده و هماهنگی زیاد نمیباشد و تعدادی در حد 10 نفر از دوستان میتوانند در شیفت های 3 نفری کنار این روزشمار بایستند.
هم اکنون زندانیان سیاسی نیازمند یاری شما هستند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed::Azadegi.com

0 نظرات:

با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها