web 2.0

۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

جناب آیت الله روحانی راه حل را میدانید اما نمیپذیرید

 این مطلب را در پاسخ به مطلبی که در سایت سحام نیوز از آقای آیت الله صادق روحانی نقل شده است نوشته ام ایشان در این مطلب از به انحراف رفتن شعائر مذهبی به ویژه در ایم محرم ابراز نگرانی کرده اند و خواستار آن شده اند که جوانان با حظور در هیئتها سنتهای این ماه را زنده نگاه دارند . اما به نظر این جانب ایشان باید مشکل را در جای دیگر جستجو کنند که احتمالا خودشان هم میداند اما نمیخواهند بپزیرند.

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای آیت الله سید محمد صادق حسینی روحانی آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اینگونه شده که بسیاری از علما و مراجع ازجمله خود شما و آقایان وحید خراسانی و جوادی آملی باید نسبت به نحوه برگزاری مراسم محرم و صفر و محو شعائر دینی آنهم در دوران حکومت شیعی ابراز نگرانی کنند. این نگرانی نه تنها مربوط به نحوه برگزای محرم وصفر است بلکه از کمرنگ شدن فضای این مراسم ها و عدم استقبال جوانان مانند گذشته نیز ناشی میشود .
جواب آن بسیار ساده است . بگزارید داستانی را برای شما نقل کنم . از سلطان سنجر که به دست غزان گرفتار شده بود پرسیدند که چرا ملکی به این آراستگی و عظمت که تو داشتی به تباهی کشید گفت کارهای بزرگ را به دست مردمان خرد و کارهای خرد را به دست مردمان بزرگ سپردم مردمان کوچک از انجام کارهای بزرگ ناتوان بودند و مردام بزرگ نیز از انجام کارهای کوچک عار داشتند در نتیجه هردو تباه شدند و خسران و زیان به ملک و مملکت رسید.
نمیخواهم وارد مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی جامعه بشوم و دلایل اینهمه خسران و زیان را برشمارم و تنها به نگرانی جناب عالی میپردازم .
مهم ترین دلیل  برهم خوردن شعائر مذهبی در همان  نکته ای است که سلطان سنجر گفت.
هنگامی که در این کشور روحانیون به کار سیاست و اقتصاد مشغول شوند از انجام وظیفه اصلی خویش که همانا ترویج و نگاهداری از مذهب است  باز میمانند نتیجه اینکه  که این مراسم بر عهده کسانی افتاده که اکثر انها حتی سواد خواندن و نوشتن درست و حسابی هم ندارند چه برسد به آگاهی از مسائل اسلام و تاریخ شیعه . نتیجه اینکه مشتی انسانهای بیسواد مداحی میشود شغلشان و از این راه کسب درآمد میکنند . و برای در آمد هرچه بیشتر و جزب بیشتر مشتری به موسیقی رپ غربی هم برای گرمتر کردن مجالسشان متوسل میشوند وبسیار جوانها هم مراسم عزاداری را فرصتی برای خوشگذرانی و سر و صدا در خیابان میدانند. امسال هم که دیگر نور علی نور شده و قرار است عزاداری های حسینی به محل نزاع های سیاسی و جناحی تبدیل شود و مداحان که شرحشان گفته شد بشوند مسئول روشنگری و بصیرت افزایی جامعه . جناب آقای روحانی اگر برای اقتصاد و سیاست کشور دلتان نمیسوزد لا اقل برای دین و مذهبی که خود شما مسئول پاسداری از آن هستید دلسوزی کنید . بهترین کار این است که هر کس به سر کاری که میداند یرود روحانیون به منبر و مجلس خویش بازگردند و سیاست و اقتصاد را به سیاسیون و اقتصاد دانان بسپارند . مطمئتن باشد که همه چیز درست خواهد شد هم مردم را از اینهمه مشکلات اجتماعی و اقتصادی نجات میدهید هم دینشان را
در این صورت این مداحان احتمالا شغلی بهتر از سرایداری و آبدارچی گیرشان نمی آید . البته آنهایی که صدایی خوش دارند شاید بتوانند مطربی پبشه کنند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed::Azadegi.com

0 نظرات:

با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها