web 2.0

۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

٣٥٠٠ کارگر لاستیک بارز در کرمان دست به اعتصاب سه روزه زدند

بنا به خبری که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، ٣٥٠٠ کارگر لاستیک بارز در استان کرمان از روز یکشنبه چهارم تا صبح روز هفتم مهرماه دست به اعتصاب زدند و علیه شرایط اسفبار کارشان و عدم پرداخت اضافه کاری اعتراض کردند.
طبق این گزارش، کارگران لاستیک بارز در سالهای قبل هرماه ١٢٠ ساعت اضافه کاری دریافت میکردند که کارفرما به تدریج آنرا به سی ساعت و در شهریور ماه امسال آنرا به سه ساعت تقلیل داد. این مساله مانند جرقه ای خشم کارگران را برانگیخت و به اعتصاب یکپارچه آنها منجر شد.

در روز سوم اعتصاب یعنی صبح روز چهارشنبه، رئیس اداره کار کرمان با لباس بسیجی! در میان کارگران حاضر شد و با وعده تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به خواستهای آنان، کارگران را وادار به بازگشت بکار کرد. کارگران هرچند میدانند نباید به وعده کارفرما دل خوش کنند اما بدلیل باز بودن دست کارفرما در عدم تمدید قرار داد یکماهه کارگران که شامل ٩٠ درصد آنها میشود مجبور به بازگشت به کار شدند.
کارگران این کارخانه ماهانه بین ٤٠٠ تا ٥٠٠ هزار تومان دستمزد میگیرند که حدود ٣٧ هزار تومان آن بابت مالیات و حق بیمه کسر میشود. همچنین کارفرمای این کارخانه از تحویل حدود ٨٠ واحد مسکونی که در سال ٧٢ با دریافت یکصد هزار تومان از هر کارگر ساخته شده است خودداری میکند و این منازل بصورت بلامصرف رها شده است. کارگران کارخانه لاستیک بارز در سالهای گذشته بارها در اعتراض به شرایط مشقت بار خود دست به اعتراض زده اند اما کارفرما هر بار از تمدید قرارداد کارگرانی که در اعتصاب نقشی داشته اند خودداری کرده و آنان را اخراج کرده است. علاوه بر این بدلیل فقدان امکانات ایمنی در این کارخانه، کارگران بارها دچار سوانح کاری از جمله قطع دست شده اند و کارفرما پس از مدتی آنها را که قادر به ادامه کار نبوده اند از کارخانه بیرون کرده است. لازم به توضیح است که کارخانه لاستیک بارز روزانه ٢٤٠ تن لاستیک تولید میکند و سود خالص آن در سال گذشته مبلغ ٤٠ میلیارد تومان بوده است.
.

منبع : روزنه

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed::Azadegi.com

0 نظرات:

با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها