web 2.0

۱۳۸۹ شهریور ۶, شنبه

جایزه سالانه آزادی مطبوعات برای کوهیار گودرزی وب نگار دربند کرمانی

به گزارش پایگاه رسمی باشگاه ملی مطبوعات، جایزه موسوم به "آزادی مطبوعات جان اوبوچون"، هر ساله به یک آمریکایی و یک غیر آمریکایی تعلق می‌گیرد، که در اطلاعیه روز گذشته آن موسسه آمده است "هیات مدیره این سازمان، امسال کوهیار گودرزی، وبلاگ‌نویس ایرانی و چارلز دیویس استادیار مدرسه روزنامه‌گاری میسوری، را شایسته دریافت جایزه آزادی مطبوعات جان اوبوچون می‌داند."

کوهیار گودرزی، وبلاگ‌نویس و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر ایران است که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد؛ یکی از ۱۷ زندانی سیاسی بند ٣۵۰ زندان اوین بود، که اخیرا در اعتراض به شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

دیویس نیز به خاطر تلاشش برای روشنگری در حوزه رسانه‌های ایالات متحده و اینکه "چطور سیاستمداران خواهان پنهان ماندن از چشم رسانه‌ها هستند"، موفق به دریافت این جایزه شده است.

باشگاه ملی مطبوعات، در بیانیه خود همچنین اعلام کرده است که برای آن سازمان، "مایه افتخار است که به سهم الهام‌بخش این دو در روزنامه‌نگاری اذعان کند."

آلن بیرگا، رئیس باشگاه ملی مطبوعات، در این بیانیه تصریح کرده است "در زمانه‌ای که شفافیت در دولت در ایالات متحده مورد تهدید است و حقوق گزارشگران خارجی نیز در کشورهایشان پایمال می‌شود، دیویس و گودرزی اهمیت تلاش برای یک رسانه آزاد در ایالات متحده و خارج را برای ما یادآور می‌شوند."

در اطلاعیه باشگاه ملی مطبوعات تاکید شده است که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹، ایران، کشور چین را در داشتن روزنامه‌نگاران زندانی پشت سر گذاشته است.

کمیته گزارشگران حقوق بشر در اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد، کوهیار گودرزی به محاربه، تبليغ عليه نظام و حضور در تجمع های غيرقانونی متهم شده است.

اتهام محاربه در جمهوری اسلامی، مجازات مرگ را به همراه دارد و کوهیار گودرزی هیچگاه این اتهام را نپذیرفته است.

کوهیار گودرزی، روز ۲۹ آذر سال ۱۳۸۸ هنگامی که عازم قم برای شرکت در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله منتظری بود، به همراه شیوا نظر آهاری، عضو دیگر کمیته گزارشگران حقوق بشر و گروهی دیگر بازداشت شد.



ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: GBuzz :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed::Azadegi.com

0 نظرات:

با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها